تداوم بارش شدید باران و تگرگ در خراسان‌رضوی | انسداد ۳ مسیر جاده‌‌ای در استان (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوت یک موتورسوار براثر تصادف در میدان استقلال مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعداد تماس‌های اورژانس مشهد رکورد زد | از تماس‌های غیراورژانسی بپرهیزید (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) احتمالاً دیگر بارشی به این میزان در مشهد نداریم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای مرحله دوم طرح هوشمند کنترل سارقان با پابند الکترونیک امتحانات نهایی دانش‌آموزان لغو شد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ناتوانی در صدور کارت امتحانات نهایی به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی | شدت بارش‌ها از روز یکشنبه کاهش می‌یابد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دانش‌آموزان بدون کارت امتحان نهایی، به مدرسه یا میزخدمت مستقر در نواحی آموزش‌وپرورش مراجعه کنند میدان امام علی (ع) به امام حسن (ع) بسته شد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از سکه ولایت عهدی امام رضا(ع) در مشهد کشف ۴۰ کیلوگرم چای تریاکی در فرودگاه امام (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حضور ۳۸۰ پزشک و پرستار در شهرستان‌های خراسان‌رضوی (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی حوزه سلامت مشهد برای مواجهه با حوادث احتمالی ناشی از سیلاب بیش از ۴ هزار تماس با اورژانس مشهد درپی بارش باران‌های سیل‌آسا خسارت ۴۵ هزار میلیارد ریالی سامانه بارشی اخیر به بخش کشاورزی خراسان‌رضوی تاکنون (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بیش از ۳ هزار نفر از حوادث ناشی از بارندگی خراسان رضوی دچار حادثه شدند انگیزه ۲ معتاد برای قتل هولناک مرد ۶۰ ساله در مشهد چه بود؟ + عکس بررسی پرداخت مطالبات بازنشستگان فرهنگی بابت رتبه‌بندی و متناسب سازی حقوق
سرخط خبرها

سد لتیان خشک شد! تهران در تابستان مشکل کمبود آب خواهد داشت؟

  • کد خبر: ۹۸۹۸۱
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹
سد لتیان خشک شد! تهران در تابستان مشکل کمبود آب خواهد داشت؟
بر اساس مشاهده‌های میدانی، سد لتیان نقریبا خشک شده و هدایت فهمی، کارشناس آب و معاون سابق دفتر برنامه‌ریزی آبفای وزارت نیرو هشدار می‌دهد اگر اوضاع بارش‌ها در تهران بهبود نیابد، این استان در تابستان دچار کمبود آب شرب می‌‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، تابستان ۱۴۰۰، خشک‌ترین تابستان ۵۰ سال اخیر بود اما بسیاری از کارشناسان امیدوار بودند که با فرا رسیدن سال آبی جدید، وضعیت بارش‌ها بهتر شود و تابستان ۱۴۰۱، با مشکل کم‌آبی مواجه نشویم اما چنین نشد و میانگین بارش‌ها از حد نرمال، کمتر بود.

هدایت فهمی، کارشناس آب و معاون سابق دفتر برنامه‌ریزی آبفای وزارت نیرو هشدار می‌دهد که احتمالا تهران با کمبود آب شرب دست و پنجه نرم کند.

او می‌گوید: استان تهران برخلاف بسیاری از استان‌ها که بارش‌های نرمال داشتند، حدود ۳۰ درصد کاهش بارش داشته است.

بر اساس مشاهده میدانی، آب سد لتیان تقریبا خشک شده است و بقیه سدها هم وضعیت بهتری ندارند.

فهمی ادامه می‌دهد: اگر بارش‌ها در ماه‌های آینده یا بهار سال بعد به اندازه کافی نباشد، تهران دچار مشکل تامین آب شرب می‌شود.

سد لتیان خشک شد! تهران در تابستان مشکل کمبود آب خواهد داشت؟

کارشناس آب و معاون سابق دفتر برنامه‌ریزی آبفای وزارت نیرو توضیح می‌دهد: بیشتر مخازن تهران، بیش از ۵۰ درصد نسبت به دوره مشابه در سال پیش کاهش یافته‌اند.

همه این‌ها در حالی است که وزارت نیرو به جای ارائه راهکار، همچنان تصمیم‌های نابخردانه نظیر انتقال آب از مازندران به تهران و سمنان می‌گیرد و در حالی که کمتر از دو ماه تا شروع سال آبی جدید مانده، هنوز برنامه‌ای مدونی در این خصوص تنظیم نشده است.

به جز این، چند روز پیش خبر آمد که طالبان، حق‌آبه ایران را به شوره‌زار ریخته‌اند و ایران هنوز موضع‌گیری مناسبی در مورد این اتفاق نکرده است.

فهمی اظهار می‌کند: شهروندان باید در حد استانداردهای جهانی که کمتر از ۲۰۰ لیتر در شبانه‌روز است آب استفاده کنند. استاندارهای مصرف آب در جهان، حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ لیتر آب است اما مصرف آب در تهران از این مقدار بیشتر است.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->